الله اکبر ، خامنه ای رهبر :: وبلاگ پاسداران ::

یک وبلاگ سیاسی از یک مهندس جوان وزارت دفاع عاشق سپاه A Political blog About Islamic Revolution Reguards

مجمع وبلاگ نويسان مسلمان و مباحث پيرامونی - ۱
ساعت ۳:٥٩ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۳٠ آبان ۱۳۸٤   کلمات کلیدی:

بسم الله .

در مورد مجمع و نحوه مدیریت آن ، چیزهایی محمد گفت که خیلی درست بود . جوابهایی برایش نوشتند که بعضا کاملا سیاسی بود و گیرهایی بود که به هر جمع اسلامی و حتی خود جمهوری اسلامی می دهند و برای N مین بار جواب گرفته اند و اصلا به آنها برای آشفته کردن و منحرف کردن بحث ، پا نمی دهیم و جایش در تالارهای گفتمان آینده است. اما چند نکته هم در کامنت های مربوط به پست های محمد نوشتم که ایجا هم تکرار می کنم :

 

آرش مطلبی در مورد مرزها و محکم بودن آنها و تنگی آن !! نوشته بود که باید عرض کنم : ‌خب ممکن است يک کسی ،‌اينقدر چاق باشد که نتواند در هيچ چهارچوب منطقی که منافع و مضار را متناسب ديده باشد با ما همکاری کند حتی چهارچوبی به فراخی اتوبان همت !

 

مشکل چيست ؟ چکار بايد کرد ؟

پس از اینکه به این سئوال توانستیم پاسخ بدهیم که اصولا مشکل چیست و چرا ما اینقدر اصرار به ورود چنین آدم فراخی !! به مجموعه هستیم ، بعدا در صورت پیداکردن جوابی ، باید از خود بپرسیم حالا بعنوان راه حل ، بايد خود را از او فراختر !!‌کنيم ؟!!

جواب این است که مشکل از او و راه حل و وارد شدن هم دست خودش است.

 

وظیفهء ما یا هر مجموعهء دیگر ، ‌هنگام دیدن و ترسیم چهارچوبها ، این است که بايد ابتدا دست به يک خودشناسی بزنيم و بعد مطابق خودشناسی ، منافع و مضارمان را تعريف کنيم . سپس،‌ چهارچوبها و حدود و مرزها را مطابق با منافع و مضارو هويت خودمان - نه هويت يک انسان چـــــاق ! تعيين کنيم ! . ما از خود ، هویت مشخص و روشنی ترسیم کرده ایم و مرزها و چهارچوبهایمان را مطابق با این تعریف روشن ، ترسیم خواهیم کرد.

 

این از موضوع تنگی !

 اما موضوع محکمی مرزها هیچ وقت در هیچ جا ، چیز بدی نبوده . هرکسی مرزش را محکمتر کند زرنگ تر است. تبادل و جابجایی باید از مجاری پیش بینی شده انجام شود و مرز غیر تبادلی بسیار باید محکم باشد. هرچند مرز تبادلی هم مقررات و ضوابط دارد. مناطق غیر قابل عبور ، جاهایی مثل مرامنامه ها و اساسنامه ها و روش عضو گیری و تشکیلات و روشها است. اما مناطق تبادل و گذرگاههای فکری جاهایی مثل تالارهای گفتگو و بخشهایی از مباحث تخصصی گروهها است که گفتم ، آنجا هم ضابطه مند است. یعنی هر غلطی !! دلش بخواهد طرف نمی تواند به اسم تبادل اندیشه با مقدسات و مفاهیم بنیادین بکند. کجا اجازه می دهند که ما بدهیم ؟!

 

در مورد مديريت حلقه های جانبی :

ما يک عضو داريم که بايد مرامنامه ای باشد و عضو مجمع ، و يک شايد لفظی به اسم همکار ، که فقط در مورد موضوع ، بشکل خاص ، با حلقه مربوطه هم فکر است. البته من از همين الان خطر اين عناصر نفوذي کناری را اعلام می کنم تا در تنظیم مقررات مربوط به آنها دقت بيشتری شود. برای همين ، می گويم ، تعاطی افکار هر بنی بشری با ما وگروههايمان مجاز است. چه در تالارها چه در سايتهای فرعی. اما عضويت و انتساب و انتصاب ! ، شرايط روشن دارد.

 

در خصوص حلقه صهیونیزم هم ، باید گفت که من جای چیزهایی را خالی می بینم . بچه ها هم شاید چیزهایی را. من در این موضوع ، تهیه تاریخچه دقیق حوادث مربوط به فلسطین را ضروری می دانم .

 

تاریخ نویسی دقیق :

از اولین زمانی که نام فلسطین در تاریخ عالم مطرح شد تا امروز . از زمان حضرت سلیمان و داوود نبی و موسی ( علی انبیائنا و آلهما السلام ) ، و ماجراهای جنگ های صلیبی و تاریخ نویسی دقیق آن با کمک منابع دقیق و معتبر ، تا زمان درگیری های معاصر   ( از ماجراهای اشغال توسط انگلیس و استمعار قدیم ، تا بیانیه بالفور ، خروج فوری انگلیسی ها تا حالا و ادامه آن ) و حوادث مربوط به فلسطین در بقیه مناطق ( مانند حوادث مربوط به یهود در سرتاسر دنیا ، حضور هیتلر صهیونیست و یهودی در مسند سرزمین ژرمن و ... )   و حوادث و تحولات عربی در مناطق نزدیک به فلسطین مانند لبنان و سوریه و مصر و تحولات عربی دور از فلسطین مانند عراق و عربستان و همچنین تحولات غیر عربی مرتبط با موضوع فلسطین در مناطق دور و نزدیک مانند ایران. همچنین نگارش سیر گام بگام و تاریخ نگاری دقیق تاریخ فلسطین و مراحل درگیری نوین صهیونیست ها با اهالی فلسطین ( از اشغال محدود تا درگیری های 1947 و تا الان و ادامه ) و   برسیم به شناسایی جمعیت ( چرا نمی گویم ملت و یا امت را باید بپرسی ) و نقاظ ضعف و قوت اساسی آنها مانند البته به زعم من ، نقطه قوت ِ - عدم تلاش برای گسترش سریع حیطه هویت یهودی   (که ذاتی یهودیان است) و همچنین نقطه ضعف بنیادین موضوع ترس و همچنین خاصیت پول پرستی شدید آنها و ...

 

همچنین است ارتباط نحله های مختلف انحرافی ، مانند بهائیت ، وهابیت ، سلفی گری و امثالهم با جریان صهیونیزم ، ارتباط قوی سران این اقوام با جریانات صهیونیست ( مانند ارتباط وهابی ها با صهونیست ها ، ارتباط بهایی ها با صهیونیست ها و ارتباط سلفی گر ها با صهیونیست ها و ارتباط تکفیریون با صهیونیست ها و ... ) ، تاریخ نویسی سیر شکل گیری آنها و نحوه و شکل و حجم ارتباط با اسرائیل و ...

 

همچنین است روش شناسی اسرائیل در برخورد با موضوعات مختلف ، بحرانهای درونی ، بحرانهای منطقه ایو بحرانهای فرامنطقه ای و سیستم حرکتی ایجابی ( آفندی تهاجمی ) اسرائیل برای گسترش حوزه اثر و اقتدار و ...

یا حق.

 


 
 
 
تبلیغ ویـژه