الله اکبر ، خامنه ای رهبر :: وبلاگ پاسداران ::

یک وبلاگ سیاسی از یک مهندس جوان وزارت دفاع عاشق سپاه A Political blog About Islamic Revolution Reguards

با کدام ارتش ما را تهديد می کنند ؟ همين ارتش ؟
ساعت ۸:۱٠ ‎ب.ظ روز شنبه ٥ اسفند ۱۳۸٥   کلمات کلیدی:

فرمانده نيروي دريايي ارتش از دو حادثه دريايي ياد كرد كه آمريكا تلاش كرده است آنها را كتمان كرده و از اعلام جزئيات آن ممانعت به عمل آورد.

امير سرتيپ سجاد كوچكي فرمانده نيروي دريايي ارتش در گفت و گو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس با اشاره به خبر تصادم زيردريايي «نيو پورت نيوز» با كشتي سوپر تانكر ژاپني كه در تاريخ 19 دي ماه 1385 به دليل عدم دستور العمل صعود و بي توجهي مسئولان زيردريايي اتفاق افتاد، اظهار كرد: خسارات عمده‌اي به زيردريايي فوق وارد شده است اما آمريكايي‌ها تلاش كردند آن را كتمان كنند.

زيردريايي «ميناپوليس» با شماره بدنه SSN708 از بندر نورفولك به سمت اروپا حركت كرده و در ايتاليا و انگليس نيز توقفي يك هفته‌اي داشت اما بعد از خروج از بندر پليموس انگليس، 4 نفر از كاركنان زيردريايي به دليل سهل انگاري و عدم نظارت در موقع حركت به دريا پرت مي‌شوند

وي با اعلام اينكه اين زيردريايي به ناوگان پنجم آمريكا در بحرين منتقل شده است، گفت: هرچند گزارش‌هاي اوليه سعي داشت گسترش مواد شيميايي را تكذيب كند، اما به گزارش منابع ما، آثار نشت مواد شيميايي و راديو اكتيو در محل تعميرات در بندر بحرين قابل مشاهده است.

امير كوچكي با بيان اينكه اين زيردريايي به عنوان يكي از زيرمجموعه هاي ناو هواپيمابر آيزنهاور در تاريخ 10 مهرماه به منطقه خليج فارس اعزام شد، اظهار داشت: ناخدا سوم وينگارد، فرمانده زيردريايي پورت نيوز، به دليل عدم توجه به مقررات و غفلت بركنار و موقتاً ناخدا يكم «مور» به اين سمت منصوب شد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با يادآوري اينكه اين شناور بعد از تعميرات موقت براي تعميرات اساسي به بندر نورفورت آمريكا اعزام مي‌شود، از كشورهاي منطقه سوال كرد كه با توجه به آثار زيست محيطي ناشي از تصادم زيردريايي ياد شده و آلودگي‌هاي به وجود آمده، چرا به اين مسئله بي‌توجه هستند و هيچ عكس العملي نشان نمي‌دهند.

وي اضافه كرد: كشورهاي حاشيه خليج فارس و سازمان‌هاي محيط زيست داعيه دار حفاظت از زيست دريايي كه در مورد يك لكه نفتي، كوس وا تخريبا سر مي‌دهند، نسبت به اين حادثه بسيار مهم و نشت مواد اتمي و شيميايي كه اكو سيستم منطقه را به خطر مي‌اندازد، هيچ واكنشي نشان نداده اند.

كوچكي با اشاره به اينكه منابع زير بستري و موجودات خليج فارس ثروت جهاني محسوب مي شوند، تاكيد كرد: اين كشورها مسئوليت سنگيني به عهده دارند و بايد پاسخگو باشند و بايد اين رويه سكوت و يك جانبه را با احساس مسئوليت و گرفتن موضع مناسب، تعويض كرده و از بروز يك فاجعه زيست محيطي جلوگيري كنند؛ چراكه منافع خليج فارس متعلق به همه ملتهاست و جا دارد كشورهاي منطقه با بررسي تبعات اين مسئله، منشاء و باني اين فاجعه را از منطقه خارج كنند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه گفتگوي خود با فارس، از مرگ دو دريانورد آمريكايي بر اثر غفلت مسئولان يك شناور اين كشور خبر داد كه در دي ماه سال جاري اتفاق افتاده است.

وي اعلام كرد: زيردريايي «ميناپوليس» با شماره بدنه SSN708 از بندر نورفولك به سمت اروپا حركت كرده و در ايتاليا و انگليس نيز توقفي يك هفته‌اي داشت اما بعد از خروج از بندر پليموس انگليس، 4 نفر از كاركنان زيردريايي به دليل سهل انگاري و عدم نظارت در موقع حركت به دريا پرت مي‌شوند. كوچكي با اشاره به اينكه حضور كاركنان زيردريايي روي عرشه در هنگام حركت ممنوع است و بايد پس از بازديد و قفل كردن درب‌ها و اطمينان از اين مسئله اقدام به حركت و يا فرو رفتن در عمق آب كند، افزود: چگونه ممكن است مسئولان زيردريايي فوق، بدون توجه به اين مسئله بسيار مهم، 4 نفر از كاركنان خود را كه روي عرشه حضور داشتند، نديده و حركت كرده است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با اظهار تاسف از اين مسئله كه فرماندهان آمريكايي براي جان افراد زير دست خود ارزشي قائل نيستند، اظهار داشت كه چگونه خانواده‌هاي آمريكايي فرزندان خود را با اطمينان به دست اين فرماندهان مي سپارند؟

امير كوچكي همچنين يادآور شد: دو نفر از اين كاركنان در جا كشته مي‌شوند و حتي دو بدن نيمه جان ديگر نيز از سوي نيروهاي بندر نجات مي‌يابند و زيردريايي آمريكا هيچ اقدامي براي نجات اين دو نفر ديگر نكرده است. وي دليل اين امر را بي‌كفايتي و نداشتن اعتماد به نفس فرماندهان يگان‌هاي آمريكايي ذكر كرد و افزود: نبايد كشورهاي منطقه اجازه دهند بنادر آنها جولانگاه آدمهاي اين چنيني شود. چگونه آنها با اين نوع فرماندهي و بي توجهي، داعيه دار حفظ امنيت در منطقه هستند و ادعا مي‌كنند كه مي‌توانند جريان صدور نفت از تنگه هرمز را كنترل كنند؟

به گزارش فارس، پيش از اين نيز يگانهاي شناور آمريكايي با بي‌توجهي خود به جان صيادان و مردم بي‌دفاع منطقه، باعث كشته شدن تعدادي از مردم كشورهاي حوزه خليج فارس شده بودند كه به عنوان مثال، در فوريه سال 2001 يك زيردريايي آمريكايي در حال صعود اضطراري با يك كشتي ماهيگيري ژاپني برخورد كرد و منجر به كشته و زخمي شدن چند نفر شد. همچنين ناو هواپيمابر جان اف كندي در ژوئيه سال 2004 به يك لنج اماراتي برخورد كرد كه تمامي خدمه لنج كشته شدند و آمريكا براي سرپوش گذاشتن بر اين افتضاح، فرمانده اين ناو را عوض كرد. در سپتامبر 2005 هم زيردريايي اتمي فيلادلفيا با كشتي تركيه‌اي برخورد كرد و منجر به خساراتي شد و دو ماه پيش نيز ناوشكن ديگر آمريكا با يك سوپر تانكر اروپايي برخورد كرده بود.


 
 
 
تبلیغ ویـژه