کوتاه و گويا !

بسم الله .

کوتاه و گويا از زبان پر لکنت سعيد حجاريان :

اصلاح طلبان ديگر نمي توانند توده ها را با شعارهاي تند بسيج كنند

يك سايت اينترنتي دوم خردادي تصريح كرد: دوز اصلاحات را نمي توان يك شبه بالا برد گويي چرخ پوپوليسم اين بار نمي چرخد.

سايت آفتاب كه با همكاري نويسندگان نشريات زنجيره اي اداره مي شود طي تحليلي با عنوان «وقتي چرخ پوپوليسم نمي چرخد» افزود:

... چهار سال پيش سعيد حجاريان گفت «ما در انتخابات 76 و 80 از پوپوليسم (توده گرايي و عوام فريبي) استفاده كرديم و اين پوپوليسم براي ما منافعي داشت اما بايد آن را كنار بگذاريم.» اما اكنون بي آن كه در صورت مسئله و نحوه بازي اصلاح طلبان تغييري حاصل شده باشد پوپوليسم تنها لباسي جديد به تن كرده است. اگر سال 80 پوپوليسم در لباس «گل ياس» و «سيمرغ جهانيم اگر چند جوانيم» و«يا علي مدد» رخ نمود اينك نيز ترساندن مردم از فاشيسم گويي حربه اي مناسب براي شكل دادن به بسيج توده اي متصور مي شود...

در اين مقاله تصريح شده است:

...اصلاح طلبان دوم خردادي همچنين در هفته هاي اخير با طرح برخي سخنان راديكال و شعارهاي پيشروتر درصدد برآمده اند تا تابلوي تبليغاتي خود را برافراشته تر از پيش به نمايش بگذارند. همچنان كه حجاريان نيز به تازگي در گفت وگويي گفته است كه «بايد دوز اصلاحات را بالا برد.» اما همچنان كه حجاريان به درستي نيز خود در آن گفت وگو تاكيد كرده است: «دوز اصلاحات را نمي توان همزمان با انتخابات بالا برد و اين اتفاقي است كه بايد در سال هاي گذشته رخ مي داده است

اين مقاله افزوده است:

...طرح شعار دفاع از اقوام و اقليت ها، شعاري بيشتر نيست وقتي كه به يك باره و همزمان با آغاز تبليغات انتخاباتي مطرح شود. اصلاح طلبان اما اگر بخواهند كه با طرح شعارهاي نو و پيشرو قدمي به پيش بگذارند، حتي اگر مردم هم در انتظار چنين اتفاقي باشند (كه نمي باشند) خود ناتوان از بسط صحيح و خارج از تناقض آن هستند. چرا كه يك شبه نمي توان خود را متفاوت از پيش كرد.


به نوشته نويسنده اين مقاله:

...اصلاح طلبان بر اين گمانند كه در آستانه انتخابات توجه به حقوق اقليت ها، احترام و توجه به منتقدين راديكال و مانند آن، باعث جلب توجه و اذهان ايرانيان تحول خواه به سوي آنها مي شود، اما هيچ توجهي ندارند كه آيا مي توان ميان اين رويكرد و رويكرد متفاوت آنها در سالهاي پيش ارتباطي برقرار كرد، در حالي كه هنوز تكليف خودشان را با آن رفتارهاي متفاوت روشن نكرده اند. اين سايت افزود :«دوز اصلاحات» را همان طور كه حجاريان به درستي مي گويد نمي توان يك شبه بالا برد گويي چرخ پوپوليسم اين بار نمي چرخد.

/ 27 نظر / 8 بازدید
نمایش نظرات قبلی
آرش

بعد کنار آنکه اصلا تمام معتقدان عاقل به نظام جمووری اسلامی ماجرای قتلهای زنجیره ای را از اول تا آخر يرای ضربه زدن به نظام می دانند. بله در اينکه نتيجه اين کار ضربه به نظام بوده منهم موافقم. ولی خيلی از معتقدان به نظام هم اين ماجرا رو در صورت رو شدن برای نظام مضر ميدونن نه در صورت مخفی موندن. اگه بقول شما روزنامه های زنجيره ای ماجرا رو پيگيری نکرده بودن قتلها ميتونست مثل قتلهای قبل از سال ۶۷ اصلاْ مطرح نشه. اين داستان های که تو ميگی رو خيلی ها سعی کردن بعد از قتل ها جا بندازن. منتهاْ خيلی کار سختی بود چون تمام شواهد چيز ديگه ای رو نشون ميداد.

آرش

ضمناً اتهام های عبدالاه نوری فقط و فقط نوشته های روزنامه خرداد بود. کتاب دفاعیاتش هست خواستی برو یه نگاه بنداز. اینم که میگی کسی به رسانه های محافظه کار اعتماد نداره منم باهات موافقم. ولی خوب هر رسانه دیگه ایم هی اعترافات کسایی رو که 10 کیلو وزن کم کردنو نشون میداد یا جاپ می کرد بعد طرف از زندان میومد بیرون میگفت که تحت شکنجه و به زور ازش اعتراف گرفته شده خوب واضحه که دیگه کسی به اون رسانه اعتماد نمی کرد عزیز.

پاسداران

بسم الله . ارش جان . اولا ضمن انکه دوباره تاکيد می کنم بنا بر مشی سال همبستگی ، به هيچ وجه در حرفهای من هيچ توهينی بسمت شما وجود ندارد ، عرض می کنم که در آينده هم نخواهد بود . لفظ چوب دو سر طلا هم برای شما بکار گرفته نشده است. دوما : سعيدی سيرجانی به قتل رسيد ؟ اتفاقا خود سعيدی سيرجانی می دانی چه می گفت ؟ می گفت می دانيد الان بيرون دنبال چه چيزی می گردند ؟ دنبالا نعش سعيدی سيرجانی تا زير آن سينه بزنند و بگويند می کشندو می خورند ومی برند و ... ! جستجوی من نشان می دهد جریان ضد انقلاب هم فوت سعیدی سیرجانی را صرفا در بالاترین ادعاهای خود :: مرگ مشکوک :: نامیده ! اين چيزها چيه می گی ؟ دقتت را بالا ببر. ضمنا پيروز دوانی هم خودش يکی از مقتولاين قتلها است ! سند ::::که پیروز دوانی بدون هیچ توجهی به ‏آن فعالیت هایش را ادامه داد. سرانجام در یکی از روزهای پاییزی سال 1377 نام وی در کنار سایر ‏کشته شدگان قتل های زنجیره ای قرار گرفت.‏:::: آدرس بررسی : نشريه نامه : http://www.nashrieh-nameh.com/articlea.php?mID=10&articleID=245 من و امثال من بشدت موضعمان در مورد ماجرای قتلها روشن است. سعيد حجاريان در دوره آقای هاشمی در مرکز

Arash

::و واقعا فکر می کرد اينجور کارها درست است آنوقت می رفت يک مخالف موثرو مهم را حذف کند نه کسانی که اصلا مخالفتشان با ج.ا.ا ضرری به انقلاب نرساند :: ابوذر یعنی تو میگی اگر عاملین قتلهای زنجیره ای واقعاً به فکر حفظ نظام و انقلاب بودن باید میرفتن یه آدم موثر (مثل حجاریان) رو بقتل میرسوندن؟ ضمناً این هایی که میگی ::قبح زدايی از رژيم رژيم اشغلگر قدس و مسائلی از اين دست و مخالفت با آرمانهای انقلاب اسلاميو تبليغ و نشر محتوای تبليغی عليه انديشه های امام راحل:: طرز تفکر یک شخصه. یعنی در جمهوری اسلامی کسی میتونه به خاطر نوع تفکرش به ۵ سال زندان محکوم بشه. به همین راحتی. در مورد قتل های زنجیره ای هم من دیگه بحث نمی کنم. تو برداشت خودتو داری من هم برداشت خودم رو و متاسفانه به دلیل فوق العاده غیر شفاف بودن روند رسیدگی هیچ کدوم زیاد دلیل موجهی برای اثبات حرفمون (غیر از یک سری نقل قول فاقد اعتبار) نداریم. فقط در این حد بگم که وکلای مقتولین دادگاه رو به دلیل ناقص بودن پرونده ترک کردن.

پاسداران

بسم الله . آرش جان . يک نکته خيلی شفاف در حرف من در مورد قتلها وجود داشت که چند بار است متوجه نمی شوی. اين بار هم عرض می کنم . عاملان قتلها فقط زمان بازداشت شدن ادعای کار برای انقلابو اسلام را کردند. اين ادعای آنها بشدت مضحک است. برای اينکه با قتل چند مخالف بی ضرر ج.ا.ا به موج بزرگی از تبليغات عليه ج.ا.ا به مدت چند سال دامن زدند. اگر اينها حتی ادعای کار برای اسلام و انقلاب در جايگاه وزارت اطلاعات به روش خودشان را دارند چرا حتی در روش خودشان که حذف فیزیکی مخالفان بود مخالفان موثر را هدف نگرفته اند ؟ موضوع حاکی از هماهنگی روشن ميان اين جريان و جريان موثر مخالف با ج. ا.ا است . در مورد نکاتی هم که در مورد عبدالله نوری گفتم ، موضوع نشر و تبيلغ اين جريان است. بله. صرف اعتقاد داشتن به آن ، منعی ندارد. نشر وتبليغ اين دیدگاهها که دقيقا نقطه مقابل آرمانهای انقلاب اسلامی است قطعا از نظر قانون جرم است. مگر اينکه در مقابل اجرای قانون بحث داشته باشيم . ضمن اينکه صد رحمت به ج.ا.ا روژه گارودی بخاطر نوشتن کتاب عليه هولوکاست به ۶ بار صندلی الکتريکی محکوم شد و يکی از کتابهايش را نتوانست در وطنش چاپ کند. ما که در ايران بقول شما

Arash

ابوذر اين حرفت در مورد روژه گارودی از اون حرفای تاريخی بود ها. پس روژه گارودی مرد؟ خدا بيامرزتش. ابوذر حکم اعدام در فرانسه از سال ۱۹۸۱ لغو شده. ۶ بار صندلی الکتريکی به خاطر يه کتاب؟ اينم حتماْ تو يکی از کتابای موئسسه کيهان خوندی؟ اينجا رو يه نگاه بنداز: http://www.infoplease.com/ipa/A0777460.html

پاسداران

بسم الله . آرش جان . موضوع حکم است. نه اجرای ان. هاشم آغاجری هم در ج.ا.ا به اعدام محکوم شد. بقول تو آقايان خيلی حکم ها گرفتند اما بحث اجرا بحث دوم است. اگر خبر داشته باشی در آمريکا هم در بعضی ايالات حکم اعدام وجود ندارد. اما در همان ايالاتی که حکم اعدام لغو شد عامل انفجار مرکز يهوديان اکلاهما سيتی را اعدام کردند. فرانسه که هچ ! در همين فرانسه قرار است هيچ کتابی نباشد که چاپ نشود اما هيچ يک از کتابهای پروفسور گارودی و دوستان ديگر آنتی صهيونيست او در آنجا چاپ نشده . اول آن هم همين است که وقتی تزی با مبنای حکومت و سياستشان معارض می شود آن را به محاکمه می کشند و اجازه انتشار به آن نمی دهند اما همين کار را برای ديگر کشورها زشت می دانند و تحقير می کنند. يکی دو تا تز هم نبود. صهيونيزم ، حجاب و موارد مختلف ديگری هم هست که در آنها غرب به تعارض با همان انديشه سکولاريزم خودش می رسد. اما وقتی ديگر کشورها حاضر به اجرای سکولاريزم نيستند با آنها کلاهش توی هم می رود. خلاصه کسی نيست که به سکولاريزم عملا هم پايند باشد . ما که تئوريک هم پايبند نيستيم .

Arash

ابوذر آخه چطور میشه تو جایی حکم اعدام 20 سال پیش لغو شده باشه بعد یک نفر رو به 6 بار اعدام محکوم کنن؟ فکر میکنی فرانسه هم شیر تو شیره؟ جهت اطلاعت در ایالت اکلاهاما حکم اعدام بر قراره. در فرانسه برای انتشار کتاب اصلاً لازم نیست از جایی مجوز بگیری. با دستگاه فتوکوپی تو خونت میتونی کتاب منتشر کنی. تو اروپا اگر کسی رو بخاطر حرفی که زده یا کتابی که نوشته بخوان به اعدام محکوم کنن حتی فکرش غیر قابل تصوره.

مهدی

بسم الله . خوب برادر من آرش جان . به همين سادگی اروپا تمام پيش فرض ها را بهم می ريزد. عين موضوع حجاب. چيز جديدی نيست که .